5 sposobów na przekonanie klienta za pomocą prezentacji

5 sposobów na przekonanie klienta za pomocą prezentacji

9 sierpnia 2021 Wyłącz przez Redakcja

Prezentacja jest doskonałym sposobem na przekonanie klientów, a istnieje wiele sposobów, aby to zrobić. Można na przykład wybrać taki rodzaj prezentacji, który najlepiej pasuje do sprzedawanego produktu lub usługi. Powinieneś również zastanowić się, jaki rodzaj prezentacji będzie najbardziej przekonujący dla Twojego klienta.

Rodzaje prezentacji

Najpierw omówimy rodzaje prezentacji, które są najczęściej stosowane:

  • Przemówienia informacyjne.
  • Przemówienia perswazyjne
  • Demonstracje/pokazy
  • Nieformalne rozmowy z potencjalnymi nabywcami (networking)
  • Opowiadanie o korzyściach produktu lub usługi.

Przemówienia informacyjne dostarczają podstawowych informacji o Państwa produkcie lub usłudze, podczas gdy perswazyjne podają powody, dla których klienci powinni go kupić. Demonstracje pokazują, jak produkt działa na żywo, zamiast tylko o nim opowiadać.

Mogą Państwo również rozważyć nieformalne rozmowy z potencjalnymi nabywcami. To pomaga przyciągnąć ich uwagę, czyniąc Państwa bardziej relatywnym i daje im do zrozumienia, że mogą zaufać temu, co mają Państwo do powiedzenia, ponieważ już polubili Państwa osobowość!

Na koniec jest storytelling, który koncentruje się na opowiadanie o Państwa produkcie lub usłudze, tak aby klienci mogli wyobrazić sobie korzyści.

Jaki rodzaj prezentacji wybrać?

Następnie muszą Państwo wiedzieć, jaki rodzaj prezentacji będzie najbardziej przekonujący dla Państwa klienta. W tym celu należy zastanowić się, co go motywuje i czy szuka rozrywki czy informacji. Jeżeli na przykład bardziej niż czegokolwiek innego szuka rozrywki, to proszę wykorzystać opcję storytelling, aby przyciągnąć i utrzymać jego uwagę!

Jeżeli chcą Państwo uzyskać tylko podstawowe informacje o tym, jak coś działa, bez żadnych wymyślnych fabuł (jak np. w przypadku komputerów), wtedy najlepiej sprawdzą się informacje; proszę jednak nie zapominać, że perswazja jest nadal ważna! Powinni Państwo również wziąć pod uwagę takie rzeczy jak preferencje grup wiekowych: młodzi ludzie mogą preferować demonstracje, podczas gdy starsze pokolenia mogą wymagać wykładów informacyjnych. Jak długo ważna jest również prezentacja: jeśli mają Państwo dużo informacji, to dłuższe prezentacje są lepsze, ale krótkie prezentacje są idealne w przypadkach, gdy klient musi szybko podjąć decyzję.

Przykład:

Wybór prezentacji dla np. firmy https://przeprowadzkiwarszawa.net/ nie jest tak skomplikowany, jak mogłoby się wydawać. Wszystko, co muszą Państwo zrobić, to upewnić się, że zawiera ona informacyjne i perswazyjne aspekty produktu. Ponieważ przeprowadzka jest często droższa niż kupno domu, klienci będą oczekiwać pouczającego przemówienia na temat kosztów i sposobu obchodzenia się z ich mieniem. Będą również chcieli wiedzieć, że otrzymują najlepszą możliwą usługę pod względem cenowym, dlatego proszę wspomnieć o wszystkich zaletach, które Państwa firma oferuje.

Czy prezentacja produktu może być wykonana przy użyciu animacji?

Tak, istnieje wiele różnych sposobów tworzenia animacji, między innymi claymation i animacja rysowana.

Jakie są popularne programy do tworzenia prezentacji?

Jednym z darmowych programów do tworzenia animacji jest PowerPoint. Innym programem jest Prezi. Google Slides również posiada dobrą opcję prezentacji, którą mogą Państwo wykorzystać do stworzenia skutecznej i udanej prezentacji.

Ile kosztuje dobra prezentacja produktu?

Koszty za prezentację mogą się różnić w zależności od rodzaju usługi. Zazwyczaj trudno jest oszacować koszt prezentacji przed jej wykonaniem. Wynika to z faktu, że istnieje wiele różnych czynników, które wpływają na cenę.

Jak samemu zrobić prezentacje produktową?

Po pierwsze, muszą Państwo sporządzić streszczenie tego, co będzie obejmować prezentacja. Powinno to nastąpić około 2-3 dni wcześniej, aby mieli Państwo czas na dokonanie niezbędnych zmian. Na przykład, jeżeli chcą Państwo podkreślić konkretną cechę, ale w trakcie badań okaże się, że nie jest ona tak popularna, jak początkowo sądzono, mogą Państwo zmienić treść, aby to odzwierciedlić.

Następnie proszę stworzyć konspekt prezentacji i uwzględnić wszystko, co się zmieniło od ostatniego kroku. Proszę również uwzględnić wszystkie punkty, które chcą Państwo zawrzeć w swojej prezentacji (to jest do wykorzystania, gdy prezentacja jest już skończona). Jeżeli jest dużo punktów, proszę spróbować pogrupować je w kategorie, aby słuchacze mogli je łatwiej śledzić.

Na przykład, mogą Państwo chcieć mieć jedną kategorię dla cech Państwa firmy, a drugą dla korzyści, które oferuje Państwa produkt lub usługa. Na koniec proszę spróbować zorganizować je tak, aby płynęły naturalnie, bez żadnych niezręcznych przejść pomiędzy punktami

Po wykonaniu tych czynności należy dodać do slajdów PowerPoint obrazy, jak również w razie potrzeby wykresy i diagramy (można to znaleźć w zakładce „Wstaw”). Powinny one odzwierciedlać to, co Państwo mówią (np. zdjęcia klientów używających nowego produktu). Proszę również włączyć animacje, aby nadać prezentacji dynamizmu np.:

  • pokazać, ile osób korzysta z Państwa usług w ciągu roku;
  • stworzyć oś czasu pokazującą, kiedy różne wydarzenia miały miejsce podczas prezentacji;
  • lub wyjaśnić, co coś robi, tworząc animację na ten temat (np. pokazać proces powstawania produktu).