Jak korzystnie zaprezentować produkt lub usługę naszej firmy?

Jak korzystnie zaprezentować produkt lub usługę naszej firmy?

17 maja 2021 Wyłącz przez Redakcja

Jedną z najbardziej skutecznych metod reklamy jest prezentacja multimedialna. Pozwala ona korzystnie i interesująco przedstawić nasze produkty lub usługi. Jak się do tego zabrać?

Najlepszą formą prezentacji jest prezentacja w programie PowerPoint, który składa się z kolejnych slajdów, na których możemy umieścić informacje o naszych produktach lub usługach.

Kluczowa jest tu szata graficzna – zbyt agresywne kolory czy przeładowanie prezentacji zdjęciami może odstraszać potencjalnych konsumentów. Podobnie wygląda sprawa z nadmiarem informacji o produkcie, pisanie nieprzystępnym językiem czy użycie nieodpowiedniej czcionki, męczącej wzrok. Prezentacja musi się oczywiście szybko ładować – w przeciwnym wypadku chyba nikt nie poświęci jej uwagi.

Ilość slajdów także ma znaczenie – nie za dużo i nie za mało. Skupiamy się na korzyściach, płynących dla klientów z korzystania z naszego produktu czy usługi, a nie suchych faktach. Gdy specyfika naszej oferty na to pozwala, możemy zagrać na emocjach konsumentów, np. przenieść ich myślą w krainę wakacyjnych marzeń, odpoczynku czy delektowania się słodkościami.

Do prezentacji firm typu przeprowadzki Warszawa możemy dodać jakiś zaskakujący element graficzny czy żart językowy, który łatwo zapadnie klientowi w pamięć.

Omówiliśmy już otoczkę prezentacji, teraz pora przejść do konkretów. Kluczowa jest tu świadomość naszej marki i dogłębna znajomość jej poszczególnych produktów czy usług. Trzeba bardzo wyraźnie skupić się na korzyściach dla klientów. Jakie profity osiągną, korzystając z naszych produktów czy usług? Co wyróżnia nasz produkt czy usługę na tle konkurencji? Jak dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców? Jak sprawić, by zadowoleni klienci polecili nas swoim znajomym? A może zaproponować klientom rabat przy większych zakupach czy voucher na kolejne?

Prezentacja multimedialna wymaga przemyślenia i zaplanowania. Najważniejsze, by zachować przy tym spójność szaty graficznej i sposobu przedstawienia produktu czy usługi (warstwa językowa). Musimy zadbać także o nienaganną polszczyznę, ponieważ błędy gramatyczne i ortograficzne mogą odstraszyć potencjalnych klientów, którzy zwracają uwagę na takie kwestie. Nie możemy przesadzić z liczbą slajdów, żeby nie zanudzić widzów – po dłuższym czasie oglądania slajdów koncentracja po prostu spada, co sprawi, że klienci nie zapamiętają tych informacji o produkcie lub usłudze, które chcielibyśmy najbardziej podkreślić. Dlatego warto co kilka slajdów podsumowywać to, co powiedzieliśmy do tej pory.