Prezentacja jako element marketingu. A internetowego?

Prezentacja jako element marketingu. A internetowego?

26 października 2020 Wyłącz przez Redakcja

Marketing jedna z nielicznych dziedzin, gdzie można wykorzystać w promocji niemalże każdy aspekt działań firmy. Począwszy od wizytówek, które firma wcześniej wykonała i nie chodzi tutaj o rozdawanie im potencjalnym klientom. Nie, działania pomimo prostoty w opisie, składają się z szeregu pomniejszych kroków jakie można wykonać. Kończąc na już wyemitowanej reklamie np. w telewizji.

Każde działanie, które ma lub może wpływać na rozpoznawalność, czy nawet styczność z potencjalnym klientem jest formą marketingu, ale jednocześnie nie jest pełnym zakresem działań, które można wykonać.

W promocji głównym problemem jest pozyskanie informacji, danych, statystyk, czy nawet prozaicznego „pomysłu” o czym można napisać. Każdy krok jakie firma wykonuje w celu zwiększenia sprzedaży bądź rozpoznawalności, wtórnie można wykorzystać w sektorze content marketingu, a nawet brand marketingu. Pozwala to tworzyć treść nie tylko ciekawą i zajmującą czytelnika, ale też zwiększyć częstotliwość publikacji, a nawet pozycjonowania.

Choć wydaje się to proste z opisu, to niestety ilość czasu i pracy jakie trzeba wykonać jest duża. Choć napisanie dobrego artykułu zajmuje czas, samo jego opublikowanie jest tylko wstępem do dalszych działań i każde kolejne jest wstępem do kolejnego. To klient definiuje swoim budżetem, ile tych wstępów do wstępu zostanie wykonanych. Nawet największe agencje marketingowe są zależne od tego, niekiedy bardziej niż mniejsze firmy, czy nawet freelancerzy, gdyż korzystają oni z „tańszych odpowiedników” i mają o wiele większą elastyczność w wykonywaniu prac.

Tak jak np. prezentacje są dobrym materiałem samym w sobie. Krótki opis czym jest prezentacja filmowa:

https://prezentacjeit.pl/prezentacja-firmowa/ .

Tak można to wykorzystać ogólnie w działaniach marketingowych. Pozwala to potencjalnym klientom, czy inwestorom zapoznać się z szczegółowymi informacjami o firmie, przedstawionych w przystępny sposób. Czyli poniekąd jest to działanie marketingowe, ale jak to wykorzystać w marketingu takim poza obrębem strony www firmy?

Np. wykorzystując platformy do publikacji materiałów filmowych youtube czy inne tego typu, gdzie dodatkowo możemy przechowywać swoje filmy i pozyskać potencjalnego klienta z takich platform. Naturalnie ruch może być znikomy, gdyż skąd klient ma wiedzieć, że czegoś takiego szukał? Tu inne działania związane z marketingiem wchodzą do działania m.in. reklama w prasie.

A jak wygląda to w marketingu internetowym?

Choć możliwości jest znacznie więcej to z powodu swojego typu, czyli „usługi” klienci mają znacznie wyższe oczekiwania niż np. z reklamą w prasie branżowej bo sam fakt wzmianki jest „super”, ale od internetu oczekuje się więcej, szybciej i mocniej. I to za mały procent tego co firma wydała na taką publikacje w prasie specjalistycznej. Ale skoro kilkanaście tysięcy nie przyniosło efektu sprzedażowego, to jak 500 zł miałoby przynieść efekt w internecie?

Można dość łatwo to zobrazować. Chcecie przenieść całe mieszkanie do nowego miejsca, ale zamiast wynająć firmę przeprowadzkową m.in. https://przeprowadzkiwarszawa.net/ wołacie swoje dzieci i mówicie im, że w ciągu 1 dnia ma przenieść całe mieszkanie korzystając tylko z plecaka. Naturalnie meble również musi przenieść.

A fakt, że mieszkanie kupiliście obok swoich znajomych, czy firm przeprowadzkowych wymagacie więcej dostarczając znacznie mniej wymagając użycia narzędzi, które są najtańsze, kiedy potrzeba wykorzystać droższych. I argumentacja, czy logika w tym nie działa.

Tak samo w wielu przypadkach powoduje to zacofanie technologiczne firm, gdzie konkurencja zdążyła wykonać szereg działań przygotowawczych i wydaje znacznie więcej, ale ciągle liczone jest na „farta”, że może tym razem się uda.