Prezentacja usług. Jak dotrzeć tym samym produktem do innego typu klienta?

Prezentacja usług. Jak dotrzeć tym samym produktem do innego typu klienta?

5 listopada 2020 Wyłącz przez Redakcja

Czy warto uderzyć tym samym produktem do innego typu klienta?

Zdobycie rynku i klienta, cel każdej firmy, niekiedy mocno utrudniony z powodu sporej konkurencji. Jak to z konkurencją wiele z nich robi nie wiele, ale inne za to dominują rynki z powodu czasu przez jaki przebywają na rynku, czy skalą własnej promocji. Rozpoczynając działalność trudno jest konkurować z gigantami, z powodu braku budżetu, czasu, czy rąk do pracy.

W wielu przypadkach, również potrzeba aktywnych znajomych co pomogą, doradzą, czy zwyczajnie polecą dalej. Jest to kwestia przypadku, na który nie zawsze można liczyć. Szybkie zdobycie własnego kawałka ciasta, tam gdzie już są duże firmy może być niewykonalne. Ale posiadamy zapał, motywacje, a przede wszystkim wiemy, że jesteśmy w tym lepsi, ale mniejsi. Dlatego jesteśmy już w połowie drogi do celu, ale trzeba wytrwać i nie poddawać się.

Produkt, czy usługa podlega własnym zasadom i zapotrzebowanie na nie może być, dla różnego odbiorcy. Duże firmy, często skupiają się na najbardziej popularnym i najszerszym rynku pomijając potencjalne rynku zbytu. Nie jest to spowodowane lenistwem, czy przeoczeniem, ale zazwyczaj brakiem budżetu na również ten kawałek ciasta.

Jak znaleźć inny typ klientów dla danego produktu bądź usługi?

Można poszukać elementów innowacyjnych, co po krótce było opisane:

Elementem wspólnym do każdego działania jest dobra znajomość własnego produktu bądź usługi. Dzięki tej wiedzy szybko znajdziemy dziedziny, które można wykonać, a konkurencja jest mniejsza, lub niekiedy jej w cale nie ma. Dla takich działań spada znacznie zapotrzebowanie na budżet np. w AdWords i stawki za kliknięcia będą groszowe.

Ale brzmi zbyt ładnie by było prawdziwe i tak niestety jest. Dla dziedzin bez konkurencji zazwyczaj, klient który tego potrzebowałby nie jest świadomy istnienia tego. Dobrym przykładem jest powstanie taxi bagażowe warszawa, które powstało w bardzo krótkim czasie, w celu uzupełnienia luki między taksówkami, a przeprowadzkami. Klient nie był świadomy istnienia możliwości przewiezienia większych bagażów, ale bez potrzeby zamawiania ciężarówki. Firmom również umożliwiło to odciążenie taksówek od tłumaczenia, że samochód osobowy nie jest wystarczający by przewieźć większą ilość walizek. Kto wyszedł z inicjatywą stworzenia „nowej usługi”? Taksówki czy firmy od przeprowadzek? A może klient?

Taka zależność dotyczy każdej sfery biznesowej, czy to rolników, czy nawet dużych korporacji. Tu w tworzeniu nowej grupy odbiorców bardzo przydatne są narzędzia związane z prezentacjami, czy to w formie statycznej, czy nawet animacji. Działania zbliżone są do tworzenia wizerunku bycia ekspertem w danej tematyce. Tu klientów tworzymy, dlatego ważnym krokiem jest zapewnienie, że jak nowy rynek zacznie być tworzony to przyjdą do Nas, a nie np. do konkurencji, która zauważy otwarcie nowych możliwości. Jest to ambitne działanie i wymaga odpowiedniego przygotowania.

Ale nie zawsze jest potrzeba tworzenia samodzielnie nowego rynku. Bardzo często w dobie internetu i wszelkiej maści serwisów informacyjnych, klient wyszukuje informacji i na podstawie takich statystyk, można wybrać cel firmowy. Tu można zmierzyć tendencje do czego szczególnego klient dla Naszej branży poszukuje i tym sposobem zdobyć ten kawałek rynku, który pozwoli Nam rozpocząć walkę o większy kawałek smakowitego ciasta zwanego zyskiem.