Prezentacje produktowe, na przykładzie produktu specjalistycznego.

Prezentacje produktowe, na przykładzie produktu specjalistycznego.

11 marca 2021 Wyłącz przez Redakcja

Kiedy coraz trudniej, by klient mógł obejrzeć jakiś produkt, który nie jest dostępny „wszędzie”, z powodu utrudnień, czy np. zamkniętych punktów fizycznych, dobrym pomysłem byłoby wyjście do klienta. Do klienta nowego, który nie wie jeszcze, jakie korzyści osiągnie korzystając z udogodnień niosących za sobą np. lepszej jakości sprzęt.

Samo otwarcie punktu fizycznego, nie gwarantuje, że klient przyjdzie, nawet wiedząc, że dostanie tam to czego szuka, wręcz wybierze rozwiązanie wygodniejsze i mniej zajmujące. Wybierze internet, sklep internetowy, który dostarczy produkt pod drzwi domu bądź firmy – nie ważne, że to samo oferuje punkt fizyczny, bo sam fakt dojechania bardzo często zniechęca bo „trzeba wyjść do ludzi”, a obejrzeć może w internecie.

Dlatego z roku na rok, coraz większą wagę ma prezentacja produktowa. Klientom bardzo często nie wystarczą zdjęcia podglądowe, bo zwykle oferują tylko jedno zdjęcie i trudniej jest wyobrazić sobie pełny zakres funkcjonalności. W produktach specjalistycznych ma to ogromne znaczenie, w końcu produkt nie jest kupowany z myślą tylko o kliencie, ale o pracownikach, którzy będą korzystali z tego. I nie ważne czy są to budki akustyczne, czy fotele barberskie.

Tu nie zawsze wystarczy użyć faktów typu „nowoczesność”, „ergonomia”, bo nie daje podglądu komfortu płynącego z używania takich rozwiązań. Tak, fotele fryzjerskie są zwykle wygodne dla klienta, ale co dla fryzjera, który pracuje przy nim? Tu informacje dodatkowe jak regulowanie wysokości, obniżanie, zagłówki, czy nawet proste regulowanie kąta oparcia są równie istotne co jakość materiału. Dla doświadczonych fryzjerów wystarczy zdjęcie podglądowe i krótki opis funkcjonalności, ale zwykle posiadają już swoje sklepy, gdzie regularnie uzupełniają swój zapas towarów. A co w przypadku nowych? Bardzo często pierwsza ich styczność była nie z fotelem, a taborem czy krzesłem. Nagle przestawienie się na znacznie wydajniejsze narzędzia, może okazać się trudniejsze, przez co wydajność spadnie przez krótki czas.

Dla takich użytkowników, należy ułatwić zwiększenie świadomości funkcjonalności produktu. Bardzo często nie wystarczy pokazać zdjęcia, czasem nawet najprostsza infografika dostarczy więcej informacji, jakich poszukują lub potrzebują. Naturalnie tworzenie zaawansowanych prezentacji mija się z celem, gdyż firmy często nie dysponują takim budżetem, a wyróżnienie jednego produktu z setek innych mogłoby być źle odebrane od producentów, którzy to poniekąd oni powinni zadbać o jak najlepsze zaprezentowanie swoich wyrobów.

Stąd jak to zrównoważyć?

W przypadku producentów? Niestety nie ma możliwości wpływania na nich, dopiero jak zaczną być pomijani, kiedy ich konkurencja wykonywać będzie działania przyniosłoby jakiś efekt.

Tak w przypadku zwykłych sprzedawców, wystarczyłoby stworzyć „infografiki” produktowe, ale wiąże się to z wydatkami, które poniekąd również powinny być wykonane po stronach producenta. Dlatego czy tego typu działanie opłaca się wykonać? Wszystko zależy od ilości konkurencji, by móc wyróżnić się na tle innych.

Promocja, to dziedzina, która posiada ogromną ilość różnych narzędzi, które można „dowolnie” mieszać, by osiągnąć pozytywne efekty, ale bardzo często wymaga to wsparcia i doradztwa agencji marketingowej, a do tego często podchodzi się z rezerwą, a jeszcze częściej zwyczajnie się nie słucha takich rad.