Reklama mieszkań za pomocą prezentacji. Czy warto?

Reklama mieszkań za pomocą prezentacji. Czy warto?

22 października 2020 Wyłącz przez Redakcja

W dobie wirusa, ceny mieszkań zaczęły topnieć na zimę. Dużo inwestycji ukończonych lub na ostatnich etapach ukończenia, a tu nagle pojawiło się znaczące utrudnienie. Wirus, różnokolorowe strefy, ograniczenia w ruchu, czy nawet zwykły strach przed chorobą. Teraz strach przed miastem, że wiele osób zaprzestało wynajmu i wróciła w rodzinne rejony, a co dopiero zakup mieszkań. Można powiedzieć, że gospodarka stanęła, ale czy to zły czas na działania sprzedażowe?

Na pewno nie ma co liczyć na sprzedaż w ilości jak przed wakacji, ale również obecna sytuacja jest dobra pod względem możliwości ugruntowania firmy na rynku, w tym również dla małych firm.

W końcu wszystkie firmy szukają oszczędności na każdym kroku, a wiele działań i przygotowań nie wymaga tak dużych nakładów finansowych (również przed okresem wakacyjnym). Po prostu firmy wykonywały elementy promocji, które znały i wiedziały, że ich konkurencja wykorzystuje. Nie poświęcając uwagi na możliwości ani narzędzia, gdyż jedynym ich celem była sprzedaż „jak najszybciej”. Co można zrobić obecnie kiedy sprzedaży nie osiągnie się tak szybko? Na pewno nie wolno marnować czasowy na przeczekanie, bo co jeśli wirus zostanie i utrudnienia będą nawet minimalne? Magicznie nie znikną trudności, a oczekiwanie, że czas pokaże to dawanie szans konkurencji na pokonanie firmy tylko dlatego, że było się biernym.

Sami potencjalni klienci również nie przestali istnieć, a to, że zmniejszyła się ilość zainteresowanych, nie znaczy, że ludzie przestali istnieć. Wystarczy działania rozłożyć na dłuższy okres czasu i zastanowić się w jaki sposób można potencjalnemu klientowi pomóc w podjęciu decyzji, a nie jak teraz „czekaniu aż sam przyjdzie bo to on potrzebuje”.

Jak to można zrobić? Odpowiedzi jest wiele, ale rozwiązanie powinno być dostosowane do potrzeb i polityki działania niż brania jak leci bo wszyscy biorą. Nie wyróżni się firma będąc wiecznie w tłumie. Nawet teraz wiele firm zaprzestało promocji w wyszukiwarkach internetowych bo „nie ma ruchu i zapytań”, a co jeśli nagle się pojawi, a Was już tam nie będzie?

Błędne koło goni błędne decyzje, szukanie optymalizacji w kosztach i sposobach promocji jest tak rzadkie, w końcu firmie łatwiej jest podjąć decyzje by zaprzestać działań niż pomyśleć (bo ktoś musiałby pomyśleć).

Trochę odbiegamy od wątku, ale powyższa wypowiedź ma ogromne znaczenie nawet przy wyborze rodzaju prezentacji. Odmian tego produktu jest wiele, a nie każdy nadaje się dla deweloperów. Czy mieszkania w bloku potrzebują wirtualnego spaceru? Zawsze to ładne i przejrzysty sposób pokazywania metrażu i układu mieszkań, ale czy wystarczające na długoterminowe działania? Odpowiedź jest tak, tak jeśli firmę stać na wydawanie kapitału, a co w przypadku kiedy sprzedaż spadła do zera i firma nie chce tracić potencjalnych klientów, ale również nie wydawać za dużo? Optymalizacja kosztów i zastanowienie się czym to osiedle, mieszkanie czy region wyróżnia się. W końcu ludzie przeprowadzają się do miasta w jakimś celu, a nie tylko dlatego, że mieszkanie jest tanie, ładne i będzie miał blisko.

Jaka prezentacja jest przejrzysta, uniwersalna oraz potrzebna? Definiowane jest nie przez konkurencje i oglądanie się na nich w dzisiejszych czasach to lekkomyślne kroki.

Prosta prezentacja układu mieszkać, czy to w formie planów czy wizualizacji – na pewno większość deweloperów posiada takie materiały, w końcu inwestorów pozyskiwali takimi środkami, a nie tylko słowami czy wirtualnym spacerze po nie istniejącym budynku.

Co jeszcze potencjalnego kupującego interesować będzie? Wygoda wprowadzania się do mieszkania. Np. przeprowadzki warszawa wiążą się nie tylko z korkami, ale też gdzie transport może zatrzymać się, czy windy są na tyle obszerne by pudła zmieściły się. Tak samo interesuje ich co jest w pobliżu, samo wyjście do dużego sklepu teraz staje się luksusem niemalże bo nie każdy posiada samochód. Sam fakt, że jest tym zainteresowany wiąże się o czym często zapomnieć można, że on również jest przeciwnikiem utrudnień z tym związanych – chce gdzieś wyjść, a nie ma miejsca bo ktoś się wprowadza.

Potencjalny kupiec to nie tylko „kasa za mieszkanie” to też pracownik, a niekiedy nawet właściciel firmy. To też dodatkowe korzyści dla dewelopera, jeśli posiada parter zagospodarowany na biura bądź lokale usługowe. Często prezentacja osiedla, układu lokali na wynajem, czy sprzedaż w dzisiejszych czasach? Nie musi jechać na drugi koniec miasta do pracy bo jest tam jego firma. Może założyć firmę bliżej domu.

Jaka prezentacja jest najlepsza do oferowania lokali biznesowych? Prosta wizualizacja, układ lokalu czy nawet opis innych usług już istniejących. W jaką formę to ubrać można zależy już od kreatywności.

Podsumowując pomimo, że ilość klientów spadła w porównaniem z sezonem przedwakacyjnym to jednak trzeba pamiętać, że oni nie zniknęli co „czekają”, czekają aż firmy do nich wyjdą z ofertą przekonującą i pozwalającą poczuć odrobinę bezpieczeństwa w całej tej pandemii.